گردشگری برای گردشگران

Traveller or Tourist

Tourist
توریست مقصد را با یک برنامه‌ریزی از قبل تعریف شده انتخاب می‌کند، به طوری که هدف از آن ارائه اطلاعات کافی و علمی به همراه بهترین تجربه در تمام فعالیت‌های اصلی گردشگری به مخاطب خواهد بود اما در مورد مسافر برنامه‌ای از قبل تعریف شده‌ای وجود نداشته و همه چیز می‌تواند اتفاقی و بدون برنامه‌ریزی باشد، به همین خاطر یک مسافر می‌تواند یک تجربه بد را به همراه داشته باشد و یا این‌که تجربه‌ای را کسب کند که در هیچ برنامه تور از قبل تعریف شده‌ای وجود نداشته باشد.

Traveller
مسافر از نگاه شاخص‌های توسعه پایدار خصوصیاتی دارد که سازمان جهانی جهانگردی آن را این‌گونه تعریف کرده است: یک مسافر فردی است که مواد غذایی را هدر نمی‌دهد. اگر خلاقیت یا نوآوری در حین سفر دید درباره آن تبلیغ می‌کند. با افراد بومی ارتباط مناسبی برقرار می‌کند. از جایی خرید می‌کند که محصولات آن به محیط زیست آسیب نزند. به جای کاغذ از نسخه‌های دیجیتال استفاده می‌کند. کدهای اخلاقی گردشگری را تبلیغ می‌کند و رواج می‌دهد.

راهبردهای گردشگری

https://www.isna.ir/news/98031305893/

نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن